Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jj, pryč se všemi těmi Pythagory, Euklidy, Newtony, Ohmy, Mendělejevy Einsteiny a spoustou dalších. Je to staré, vyčpělé, více než sto let staré, něco dokonce více než tisíc let staré. Dnes před námi stojí jiné výzvy. Gender, kulturní antropologie, sociální ekologie...

1 0
možnosti

Mladý muži!

Vaše moderní úvahy o zbytečnosti výuky na střední škole jsou moderní, ale nebudou pro člověka přínosné.

Od gymnasia očekávám všeobecný rozhled absolventa, získání dovednosti biflování, bez kterého na medicíně neuspějete, získání dovednosti logického myšlení a znalost základů latiny, která je jazykem vzdělanců. Kdo ty základy má, rozumí i odbornému textu oboru, který nestudoval, a zpola umí anglicky, protože většina slov v angličtině je odvozena z latiny. A bez té latiny se hodně těžko učíš medicíně.

Bez znalosti chemie a fysiky nebudeš schopen jako lékař zhodnotit věrohodnost alternativní medicíny. A to bude Tvoje minus, pokud budeš lékařem.

Registruji, že taková je doba. Žák chce diktovat učiteli, co ho má učit. Pacient diktuje lékaři, jaký chce lék, jaké chce vyšetření. A nějak ani nepozorujeme, že to nesouvisí s kvalitní vzděláním nebo kvalitní medicínou. Taková je dnes doba.

:-)

1 0
možnosti
Foto

Počkejte, až budete vstávat do práce. To budete teprve koukat....

2 0
možnosti
Foto

Moc pochopení nesklízíte, ale já vám radostí dávám KARMU.

Prožívám studium již s třetím dítětem a myslel jsem, že se výuka od mé doby zásadně změnila, jenže se obávám, že příliš ne.

Z naší vysoké školy jsem kdy využil asi 10% informací tam získaných; pravda, velký podíl byl marxák, který byl z hlavy vypláchnut hned po zkoušce. Jenže i dnes je na vysoké škole značný podíl "balastních" informací, což v kombinaci s nižší kvalitou "profesorů" považuji za nebezpečné. Ano, uznávám, že to je poznatek z jedné fakulty a jednoho studenta, ale je pravděpodobné, že to bude obdobné i u dalších studentů a fakult a možná i na jiných školách.

Berte to, prosím, jako názor jednotlivce.

2 1
možnosti

Myslím si, že jakkoliv je pravda, že ze vzdělání si zapamatujeme jen desetinu, uvědomme si, že požadujeme-li omezit vzdělání na tu desetinu, že si z té desetiny opět zapamatujeme jen desetinu. Nebude to naše vzdělání upadat?

0 0
možnosti
Foto

tak Vy musíte vstávat, chodit do školy ráno a učíte se učivo, které se učily generace před vámi ... to je pech, ale nechcete-li být dutý, musíte to vydržet. Nevydržíte-li to, dejte se na politologii Rv

1 0
možnosti
Foto

Nu, Dominiku, co s Vámi? Nepotěšil jste mne, ani já Vás nepotěším.

I v zaměstnání po Vás bude s největší pravděpodobností požadováno využívání mozkových závitů již od rána...

A RVP - četl jste jej? Pokud jej hodnotíte, měl byste to nejdříve udělat. A pokud jste jej četl, máte možná zásadní problém v oblasti čtenářských kompetencí. Je totiž skutečně velmi volný (učitel má široký prostor nejen pro využití vhodných metod výuky) , nevyžaduje memorování, naopak je zaměřen na pochopení souvislostí mezi studovanými jevy.

A že nebudete chemii a fyziku v životě potřebovat? Možná Vám dokáží ulehčit život znalosti o skládání sil podle momentové věty, velmi pravděpodobně se ve svém životě setkáte i s indukovaným proudem a napětím a díky znalostem z chemie Vás možná nenapadne lít vodu do kyseliny...

Navíc, gymnázium je příprava na studium vysoké školy, lze tedy předpokládat, že poté, co se student gymnázia vyprofiluje, může si vybrat k dalšímu studiu právě jeden z těchto oborů.

A doporučuji Vám zapracovat na gramatice ;-)

6 0
možnosti

Možná vás překvapím, ale mnoho lidí vstává do práce už na šestou hodinu a nejde jen o dělníky u pásu. Vím, že tehdy panoval z vašeho pohledu těžký středověk, ale já třeba během svého dospívání v osmdesátých letech chodíval v týdnu spát před desátou hodinou večerní, abych byl ráno do školy svěží, a kupodivu jsem žádné problémy soustředit se na výklad během prvních hodin neměl.

Co se týče zbytku vašeho článku tak vám závidím vaši jistotu, že porozumění zákonu elektromagnetické indukce nebudete v životě nikdy potřebovat, já neustále narážím na problémy, k jejichž řešení potřebuji i zdánlivě nedůležité a zastrčené vědomosti, které jsem se naučil kdysi dávno. Pokud totiž o dané problematice nebudete mít ani páru, nebudete ani vědět, co si máte vygooglit, natož abyste byl schopný posoudit, zda jsou dané informace pravdivé, nemluvě o schopnosti dané znalosti poté aplikovat v praxi.

8 0
možnosti
Foto

Příběh malé školy v Anglii jménem Summerhill mně učaroval. Není to obyčejná škola. Svoboda a respekt jsou ústředním principem téhle okouzlující školy.

Děti, pokud samy nechtějí, nemusí chodit na vyučovací hodiny. Nejsou zde uměle separovány podle věku. Co je hlavní, děti i dospělí si jsou zde rovni. Podléhají stejným právům a povinnostem, o kterých rozhoduje školní rada složená z dospělých i dětí. Dospělák i dítě má při hlasování jeden hlas. O trestech nerozhodují svévolně dospělí, ale znovu školní rada jako celek nebo její pomocný orgán.

Tahle škola není zajímavá jen principy svobody, které jsou pro současné školství těžko představitelné, ale i bezmála 100 let trvající praxí. Praxí, kde stovky dětí v několika generacích vyrůstaly ve svobodě a respektu. Tahle malá svobodná laboratoř nám může napovědět, jak by fungovala svobodná společnost a jak by se lidé vystaveni svobodě a respektu chovali.

http://www.mises.cz/clanky/demokraticka-skola-summerhill-jako-laborator-svobodne-spolecnosti-o-autorite-a-moci-1950.aspx

0 0
možnosti

Jsou děti ve škole průměrným vzorkem populace, nebo jsou tam umísťovány na základě cílené úvahy rodičů?

1 0
možnosti

Si tacuisses, philosophus mansisses, mladý muži. A ten pravopis!

2 0
možnosti

Od titulku jsem tušil, že to je inspirované tím článkem v Respektu:) Když to shrnu po svém, tak Respekt říká: "naše školství je kostnaté, neumí učit a vůbec stojí zaprt. Vyřešme to tak, fyzika bude dobrovolná, protože ta nikoho nebaví, jsou v ní ty divné vzorečky a vlastně není potřeba".

Výborně, nechme studenty, ať se přestanou učit tvrdá data (máme přeci Google). Důležité je, že budou umět svou neznalost plynule a sebevědomě vyargumentovat (opět parafráze jedné myšlénky z článku).

Já trumpeta si myslel, že gymnázia jsou výběrové školy, které mají studentům poskytnout širokou všeobecnou(!) základnu pro další vzdělávání (říkám tomu "povědomí o tom, jak funguje svět"), k čemuž holt pochopení elektromagnetické indukce patří stejně jako znalost volebního systému, například.

Ale ne, místo toho abychom začali učit lépe, povídejme si o svých pocitech a tím se to vyřeší.

12 0
možnosti
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 975x
Student

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články