Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Václav Havel

Před rokem jsem zpracovával a prezentoval mou práci na téma "Václav Havel". Tato práce mi svým způsobem změnila život a probudila ve mě hrdost na naše dějiny. Ukázala mi cestu k odkazu Václava Havla, který nám zde zanechal. 

„Život je radostná spoluúčast na zázraku bytí“

Václav Havel

Byly doby, kdy se lidé báli říct svůj názor. Doby, ve kterých byla svoboda pouhým snem a něčím, co se zdá být nedosažitelné. Lidé, kteří si v době režimu odvážili říct svůj vlastní názor byli tvrdě potrestáni. Režim je vyhodil z práce nebo dětem z jejich rodiny zabránil přístup k  jakémukoliv studiu. Takovéto procesy se nám dnes zdají jako něco, o čem se dočteme pouze v učebnicích. Opak je však pravdou. Ta doba, kdy nám vládla komunistická strana je pro některé lidi stále živou vzpomínkou. 

Je to téměř rok. Učitelka, která nás učila základy společenských věd nám nabízela témata, která jsme měli zpracovat v prezentaci a přednést před třídou. Jedním z témat byl Václav Havel. Pro mě to byl tehdy člověk, kterého jsem znal jako posledního prezidenta Československé republiky a prvního prezidenta České republiky. Nevím, jak se to stalo, ale při vyslovení jména Václav Havel jsem zvedl ruku a projevil zájem o zpracování prezentace. Na prezentacích jsem si nechal vždy záležet. 

Prezentaci jsem začal zpracovávat druhý den po zadání. Při nastudování všech materiálů jsem měl slzy v očích. Jméno Václava Havla se objevovalo ve všech zdrojích napříč celým světem jako jméno demokrata a bojovníka za lidská práva. Postupně jsem si začal uvědomovat, jak velký státník to byl. Ty řádky, které vysvětlovaly život Václava Havla byly neuskutečně inspirující. A stránky, které jsem četl na téma Sametové revoluce ve mě vzbudily skutečnou hrdost na naše dějiny a národ. Po dobu zpracovávání celé prezentace jsem nezapomněl jméno Václava Havla probírat také se svými rodiči. Moje babička, kterou mám velmi rád, mi o Václavu Havlovi vyprávěla. Vyprávěla mi o Sametové revoluci a o tom, jak napjatě sledovala dění na Václavském náměstí. To vyprávění bylo hodně emotivní a nezapomenu na něj. Uvědomoval jsem si stále víc a víc jak důležitý boj za svobodu byl a stále je.

Do prezentace jsem dal skutečně všechny informace, které byly. Od obrázků z mládí až po konec Sametové revoluce a novou éru českých dějin. Nezapomněl jsem také na obrázky z pražského jara. Dodnes mám tyto obrázky na svých úvodních fotkách na sociálních sítích. První snímek prezentace byl s fotkou Václava Havla a jeho nejdůležitějším citátem, který všichni známe - „Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí“. Během 5 hodin práce jsem měl hotovou celou prezentaci a čekal mě jen přednes před třídou. Bylo zajímavé, že den, kdy jsem tuto práci prezentoval jsem bral jako výjimečný. A ten del skutečně výjimečný byl. 

Prezentování mi trvalo zhruba 45 minut, tedy celou jednu vyučovací hodinu. Došlo jak na téma týkajícího se života Václava Havla, tak i na Pražské jaro a na Sametovou revoluci. Nezapomněl jsem taky na pohřeb Václava Havla. Po skončení prezentace mi učitelka řekla větu, kterou si dodnes pamatuji a dlouho na ni nezapomenu. Zněla takto: „Prezentoval jsi nám to tak, jako kdyby jsi tam skutečně mezi těmi lidmi byl. Bylo to úžasné“. Pro mě to byla největší čest, kterou mi kdo mohl říct. A proto si toho neskutečně vážím. 

Dodnes se dívám na dvě části pohřbu Václava Havla. Ta první, ve které mluví zhruba 5 minut Madeleine Allbrightová a shrnuje zážitky a vzpomínky na Václava Havla. V té druhé části mluvil Karel Schwarzenberg. Člověk, který měl tu čest pracovat po boku Václava Havla za dob rozkvětu naší republiky a našich dějin. Tehdy pronesl větu, na kterou také nezapomenu. Zněla: „Pane prezidente Havle, za pravdu a lásku a jejich vítězství budeme nadále bojovat, neustaneme, můžete se na nás spolehnout“. A stejně jako před rokem mi i dnes při těchto proslovech Václav Havel chybí.

5. října by Václav Havel oslavil 79. narozeniny. Jeho život je pro mě obrovskou inspirací. Za jeho činy mu děkuji dodnes. Nebylo státníka, kterého bych si snad vážil víc. I já jsem rozhodnut chránit odkaz Václava Havla a zachovávat jej v naší republice. 

Tímto komentářem bych chtěl poděkovat také mé paní učitelce, na kterou moc rád vzpomínám. Právě ona mi pomohla nalézt cestu k Václavu Havlovi a vůbec chápání celého světa. Naučila mě, že i pomocí zpracovávání těchto prezentací si můžeme z daného tématu vzít mnoho k našemu poznání. Paní učitelko, moc Vám děkuji. Nezapomenu na to. 

 

 

Autor: Dominik Dymanus | středa 7.10.2015 20:31 | karma článku: 17,28 | přečteno: 1330x
  • Další články autora

Dominik Dymanus

Sociální byty v Česku: vybydlený zdravý rozum

Sociální oblast potřebuje nutně nový zákon o sociálním bydlení. Ne však v takové podobě, který se bude předkládat na vládu.

21.8.2016 v 20:59 | Karma: 34,10 | Přečteno: 1698x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Proč jsem podepsal Kroměřížskou výzvu

Už dlouho nebyla volba prezidenta České republiky tak důležitá, jako tomu bude za 2 roky. I proto jsem se rozhodl přidat ruku k dílu a podepsat Kroměřížskou výzvu.

3.8.2016 v 18:38 | Karma: 19,87 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Už dlouho nebyl společný dialog tak důležitý jako dnes

Svět se každý den mění. Působení islámských radikálů v Sýrii a Iráku, stále pokračující konflikt na Ukrajině, snaha o vojenský převrat v Turecku nebo výsledek referenda ve Velké Británii. Jak čelit těmto událostem? Společně.

31.7.2016 v 20:05 | Karma: 11,88 | Přečteno: 604x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Uprchlíci si předsudky nezaslouží

Po obtěžování žen v Německu se opět oživila debata nad tím, jací vlastně uprchlíci jsou. Mezi mladými lidmi roste nenávist a xenofobie. Předsudky jsou na denním pořádku. Je toto správná cesta?

27.1.2016 v 19:51 | Karma: 12,52 | Přečteno: 1647x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Systém vzdělávání potřebuje změnu

Vzdělání je klíčem k úspěchu, to bezesporu. Je však klíčem k úspěchu získání informací, které v praxi nevyužijeme? Pohled studenta, který prošel gymnáziem a nyní studuje střední školu na současný systém vzdělávání.

12.1.2016 v 20:09 | Karma: 11,45 | Přečteno: 581x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 975x
Student

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články