Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vůdce hnutí ANO v Ostravě. Otázka položena, odpověď neuspokojivá

Ministr financí Andrej Babiš docestoval do Ostravy společně s ministrem dopravy Danielem Ťokem debatovat o problémech, které Ostravu trápí. Jsem velmi rád, že mi byla možnost položit otázku jak Andreji Babišovi, tak současnému primátorovi města Ostravy. 

16.2. se v kulturním domě města Ostravy uskutečnila akce pod názvem "pojďme to říct nahlas" s možností položit otázku současnému ministru financí, ministru dopravu a primátorovi města Ostravy.

Začátek pro mě byl celkem komický. Můj zrak se upínal, pochopitelně, na současného ministra financí a člověka, který čelí největšímu střetu zájmu v České republice, Andreje Babiše. Jeho populistická prohlášení jsem viděl jen v televizích a četl v novinách.

Při přímém kontaktu s Andrejem Babišem musím říct, že jde stále o stejnou věc. Andrej Babiš téměř v každé větě použil známé jméno opozičního "vůdce" Miroslava Kalouska nebo bývalou vládu sestavenou z pravicových stran. Ani bych se nedivil, kdyby pan Babiš řekl, že za válku na Ukrajině může politická moc Miroslava Kalouska a mocenský boj v ODS nebo TOP 09. Došlo také na sebelitování a uvažování nad tím, jestli panu Babišovi politika nezkazila život a jeho náladu. No, každý si ty lidi umíme získat podle svého. Někdo díky těmto, pro mě populistických keců a někdo konstruktivním řešením.  

V Ostravě máme hodně problémů. Znečištěné ovzduší nebo laguny, stále se jedná o 20 let známé problémy, kterými je Ostrava "pověstná". Pro mě osobně, díky sociálnímu cítění je velkým problémem současný stav sociálně slabých lidí (nepoužívám výraz nepřizpůsobivý, protože tento pojem poukazuje u veřejnosti pouze na příslušníky menšiny, u sociálně slabých lidí se ale jedná o příslušníky majority i minority). Velká koncentrace sociálně slabých lidí u ubytoven, vyplácení doplatku na bydlení (který se po iniciativě Občanské demokratické strany začal řešit, díky bohu!) a nevraživost mezi majoritní a minoritní společností. Chtěl jsem tedy vědět, jaký je plán ministra financí na řešení situace sociálně slabých lidí v Ostravě. Zda-li je ochoten z rozpočtu uvolnit větší částku peněz na podporu vzdělání u romské menšiny (vzdělání je kámen úrazu a je třeba se na něj zaměřit), vznik sociálních bytů jak pro lidi z vyloučených lokalit (zabrání se tím koncentraci soc. slabších lidí na jednom místě - vzniká kriminalita) pro sociálně slabé lidi nebo i matky s dětmi. Jako ostravského patriota mě to skutečně zajímalo. 

Otázky jsem položil dvě. Jedna byla mířená ministru financí a druhá primátorovi města. S odpovědí pana primátora jsem byl spokojený, řekl mi konkrétní čísla, konkrétní nápad a hlavně, jeho osobní názor. Ale odpověď pana Babiše mě nepřesvědčila o tom, že ví o Ostravě a problémech, které nás sužují. 

Otázka pro pana Babiše: Jste ochotný ze státního rozpočtu dát více peněz na podporu začleňování sociálně slabých lidí do společnosti? 

Otázka pro pana Tomáše Macuru: Bude nové vedení města pokračovat v projektech jako je například sociální inkluze, která pomáhá sociálně slabým lidem? 

Začnu spokojenější verzí. Pan primátor mi sdělil, že město bude zahajovat nové projekty, konkrétně 60 nových projektů na pomoc sociálně slabým lidem (podotýkám, že nejde pouze o příslušníky romské menšiny) za celkem 600 miliónů korun. Také prozradil to, co je důležité si uvědomit. Klíčem k úspěchu je motivace lidí. A děti vychovávat ve školce a podporovat jejich vzdělání. Touto odpovědí mě pan primátor potěšil, protože je důležité si tento fakt uvědomit a prezentovat ho. Věřím, že se nový primátor ještě rozhlíží, jelikož je to jeho první vysoká politická funkce. Ale tento názor mě potěšil, to je třeba si říct. 

Pan Babiš mi bohužel neodpověděl tak, jak bych čekal. Naprosto by mi stačila odpověď typu: „ budu plně podporovat snahu města Ostravy v řešení těchto problémů a uvolním dostatečnou částku proto, aby došlo k zlepšení, nebo aby byla vyvinuta aspoň snaha o zlepšení situace“. Bohužel, tak lehce formulovanou odpověď jsem nedostal, a pan Babiš mi asi 5 minut vykládal o tom, že Evropská unie špatně hospodaří a sama prodělává. Toto mě přesvědčilo v mém svobodném názoru, že pan Babiš je pouze dobrým manipulátorem davu (viz. sebelitování a "prostě to zařídíme") a o politice se musí, včetně mě, ještě hodně co učit. 

 

Ke konci také přidávám fotku z debaty :-) 

 

Autor: Dominik Dymanus | úterý 17.3.2015 20:16 | karma článku: 15,02 | přečteno: 696x
  • Další články autora

Dominik Dymanus

Sociální byty v Česku: vybydlený zdravý rozum

Sociální oblast potřebuje nutně nový zákon o sociálním bydlení. Ne však v takové podobě, který se bude předkládat na vládu.

21.8.2016 v 20:59 | Karma: 34,10 | Přečteno: 1698x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Proč jsem podepsal Kroměřížskou výzvu

Už dlouho nebyla volba prezidenta České republiky tak důležitá, jako tomu bude za 2 roky. I proto jsem se rozhodl přidat ruku k dílu a podepsat Kroměřížskou výzvu.

3.8.2016 v 18:38 | Karma: 19,87 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Už dlouho nebyl společný dialog tak důležitý jako dnes

Svět se každý den mění. Působení islámských radikálů v Sýrii a Iráku, stále pokračující konflikt na Ukrajině, snaha o vojenský převrat v Turecku nebo výsledek referenda ve Velké Británii. Jak čelit těmto událostem? Společně.

31.7.2016 v 20:05 | Karma: 11,88 | Přečteno: 604x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Uprchlíci si předsudky nezaslouží

Po obtěžování žen v Německu se opět oživila debata nad tím, jací vlastně uprchlíci jsou. Mezi mladými lidmi roste nenávist a xenofobie. Předsudky jsou na denním pořádku. Je toto správná cesta?

27.1.2016 v 19:51 | Karma: 12,52 | Přečteno: 1647x | Diskuse| Politika

Dominik Dymanus

Systém vzdělávání potřebuje změnu

Vzdělání je klíčem k úspěchu, to bezesporu. Je však klíčem k úspěchu získání informací, které v praxi nevyužijeme? Pohled studenta, který prošel gymnáziem a nyní studuje střední školu na současný systém vzdělávání.

12.1.2016 v 20:09 | Karma: 11,45 | Přečteno: 581x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 975x
Student

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články